Coneixem la logopèdia com la teràpia que ens ajuda en la parla i llenguatge, però realment la logopèdia té per objectiu l’avaluació, el diagnòstic i el tractament dels trastorns de la parla, la veu, llenguatge oral i escrit i altres formes de comunicació i funcions orals, però no verbals (com ara la deglució) en persones de qualsevol edat.

Des de el CIM treballem els aspectes cognitius, físics i fisiològics i tractem d’ajudar a superar els problemes i dificultats que es presenten en la parla, llenguatge, veu, comunicació o deglucions atípiques.
Per tal de facilitar una detecció precoç, us posem una sèrie de dades per tal de saber quan hi ha que començar a anar al logopeda?

El logopeda no només és el professional que s’encarrega d’ajudar als nens a dir la /R/. Els logopedes abarquem el tractament de moltes dificultats, tant de llenguatge i comunicació, com de respiració, veu, lectoescriptura, afàsies, dislèxies, etc. en infants i en adults.
INFÀNCIA
Hi ha varis signes que els pares poden observar (sobretot als 4 o 5 anys) i reconeixen com alarmants en el desenvolupament del nen, per exemple:

dsc_0045
Son signes d’alerta quan no està dins de l’edat normativa i desenvolupament del nen, encara que també podem trobar alguns factors que podem identificar com a detonants, de varis d’aquests problemes:

Continuant amb la infància, existeixen altres problemes que el logopeda pot ajudar a corregir, com per exemple:

En tots aquests problemes i alteracions, el logopeda s’encarregarà de la planificació, intervenció i reeducació.dsc_0103
ADULTS

Tot i que molta gent no estigui conscienciada, a la consulta del logopeda, els adults també poden trobar solució a molts problemes com:

Si creus observar en algun familiar o algú proper algun d’aquests signes, t’animem a trucar a la consulta per demanar una primera visita i buscar la solució que més s’adapti.
Carla Pequín
Logopeda col. 08-4127

CIM Centre de Piscologia Mèdica: Tel. 933876050 - contacta@cim-psicologia.com